Bac 2006
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nyt fra Julie!

5 posters

Go down

Nyt fra Julie! Empty Nyt fra Julie!

Post by Julie Sun 24 Sep - 14:04

Hej folkens... så er jeg tilbage på dansk grund på min højskole, efter at have været en uge i Tjekkiet på studierejse. Det var rigtig fedt! De første fire dage var vi et sted ude på bøhlandet i den nordlige del af landet, og fik tiden til at gå med klatring, rafting, mountainbiking gennem den smukke natur der, og stifte nærmere bekendtskab med den tjekkiske øl. Super! Derefter var vi i Prag resten af tiden, det er virkelig en fed by! Og vejret var helt perfekt, solen skinnede og vi vadede rundt i sommertøj og svedte. Vi fik set det seværdige, shoppet billigt på markeder og udforsket det tjekkiske natteliv.
Eneste minus var maden (jeg var fuldstændig salig over at se grøntsager og rugbrød til frokosten idag!) og den lange bustur... men det blev dog opvejet af mange fede oplevelser (jeg har dog stadig ondt i benene efter den cykeltur.. argh!) og jeg er ikke i tvivl om, at jeg skal tilbage til Prag en dag... syntes det var en utrolig smuk by.

Et af højdepunkterne for turen; Vi står på byens centrale plads og hører kunstlæreren give et noget tørt foredrag om jugendstilen som de omkringliggende bygninger er bygget i - da der pludselig er en der råber "Se der!" og kronprinsesse Mary kommer vadende lige forbi os med en horde af bodyguards og fotografer i hælene. Glemt var jugendstilen, og vores stakkels kunstlærer blev efterladt, da en flok hysteriske højskole-elever løb efter Mary for at få et godt billede af hende. Jeg er ikke nogen freak når det kommer til de royale, men det er da lidt sjovt, at hun var der samtidig med os. Og det blev endnu sjovere, da vi tilfældigt rendte ind i hende igen næste dag.. og dagen efter så hende køre forbi i bil. Jeg tror, hun stalkede os! rabbit

Idag er folk rimelig slatne efter mødet med det tjekkiske natteliv og den lange bustur hjem. Der er kamp om de to vaskemaskiner (fordelt på 60 elever... og vi bliver nok 80 næste måned. Overload, overload!) og ellers sker der ikke så meget. Min bedste tjekkiske souvenir; En havenisse jeg købte klokken lort i går nat, da vi på busturen holdt et sidste stop i Tjekkiet... havde lige nogen sidste tjekkiske penge jeg skulle have fyret af. Hvis der er noget tjekker er glade for, er det at stille grimme ting i deres haver, så jeg lod mig inspirere. Og min havenisse holder en øl, så den er faktisk ret sej, og troner nu på mit skrivebord. Yes sir!

Nå, jeg vil begive mig ud i kampen om en vaskemaskine... pas på jer selv!

Julie

Number of posts : 91
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Nyt fra Julie! Empty Re: Nyt fra Julie!

Post by Philippe Sun 24 Sep - 17:03

WOW WOW WOW!

Du er godt nok heldig at alt det er organiseret for jer. Har du nogle billeder?
Philippe
Philippe
Admin

Number of posts : 386
Tilbage i Luxembourg? : 10 Oktober 2008

http://www.BlackDragonClan.eu

Back to top Go down

Post by Christian Sun 24 Sep - 17:41

Lyder til at du har haft en god tur! Kender ogs[ til vaskemaskine helvedet ;
Christian
Christian
Party Hoster
Party Hoster

Number of posts : 205

Back to top Go down

Post by Louise Vink Sun 24 Sep - 21:26

Yep, vaskemaskiner er der aldrig nok af...

Og d lyder vildt fedt!!! Det eneste sted jeg skal hen i en lille by nordpå ved navn Sæby... meeeeen d er på RUSTUR!!!!!!! Så blir fedt!
Louise Vink
Louise Vink

Number of posts : 262
Tilbage i Luxembourg? : Januar eller februar
Registration date : 2006-07-28

http://louisevink.spaces.msn.com

Back to top Go down

Post by Christian Sun 24 Sep - 22:45

Haahahahahahahahaahahah XD "RUS-tur" XD
Christian
Christian
Party Hoster
Party Hoster

Number of posts : 205

Back to top Go down

Post by Louise Vink Mon 25 Sep - 16:50

nemlig, rus-tur Razz og lørdagen efter er der rusfest Razz men jeg tror de sagde at vi faktisk skulle lære noget... ved jeg ikke helt om jeg gør...
Louise Vink
Louise Vink

Back to top Go down

Post by Christine Wed 27 Sep - 18:20

meningen med rus turen (eller studie tur, som det vidst officielt hedder...) er at man skal lave noget studie-relateret... tror jeg lavede sammenlagt en times relevante ting på vores tur... det gik mest op i at være social, hvilket jo også er vigtigt, når man skal lære nye mennesker at kende
Christine
Christine

Number of posts : 93
Tilbage i Luxembourg? : 1. juli 2007
Registration date : 2006-07-24

Back to top Go down

Post by Louise Vink Wed 27 Sep - 23:06

5 kroners øl lyder ikke til at være andet end sociale ting... men d r rigtigt hvad Christine siger, undtagen, at det officielt hedder rustur her...
Louise Vink
Louise Vink

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Back to top