Grundtvigs Højskole
+3
Christine
Philippe
Julie
7 posters
Page 1 of 1
Grundtvigs Højskole
Hej folkens!
Så er jeg landet på Grundtvigs, har været her i to dage og er allerede helt gak med højskolelivet! Vi er ca. 60 elever, 20 drenge og 40 piger i alderen 17 til 33... og folk er så hyggelige! Alle er glade, åbne og sludrer sammen på tværs af alder og nationalitet. Lærerne er unge og lige så "into it" som eleverne, maden er god, og ligemeget på hvilket tidspunkt af døgnet man ønsker selskab, nogen at snakke med eller spille kort med, kan man finde det i pejsestuen eller skolens store park. Ok, måske undtagen de tidlige morgentimer. Og så bliver her drukket rigtig meget kaffe!! Her er heletiden gang i den, igår var vi rundt på en "tour de Hillerød" for at lære byen at kende, og i går aftes var der filmaften hvor vi så Fight Club.. hvilket efterfølgende medførte en lang diskussion om filmens dybere mening i spisesalen. Mens vi selvfølgelig drak mere kaffe.
Jeg bor på et enkeltværelse, som faktisk er større end mit værelse derhjemme, på en gang med 8 andre, som man ordner praktiske opgaver som rengøring og køkkenarbejde sammen med.
Idag var der fagvalg, så jeg har valgt foto, maleri, tegning, teater og rytmisk kor. Som det kan ses, fokuserer jeg på det kreative, som blev forsømt lidt på Europaskolen, og jeg glæder mig til at komme igang med fagene i næste uge
Kort udgave: Jeg hygger mig og har det dejligt!
Take care
Så er jeg landet på Grundtvigs, har været her i to dage og er allerede helt gak med højskolelivet! Vi er ca. 60 elever, 20 drenge og 40 piger i alderen 17 til 33... og folk er så hyggelige! Alle er glade, åbne og sludrer sammen på tværs af alder og nationalitet. Lærerne er unge og lige så "into it" som eleverne, maden er god, og ligemeget på hvilket tidspunkt af døgnet man ønsker selskab, nogen at snakke med eller spille kort med, kan man finde det i pejsestuen eller skolens store park. Ok, måske undtagen de tidlige morgentimer. Og så bliver her drukket rigtig meget kaffe!! Her er heletiden gang i den, igår var vi rundt på en "tour de Hillerød" for at lære byen at kende, og i går aftes var der filmaften hvor vi så Fight Club.. hvilket efterfølgende medførte en lang diskussion om filmens dybere mening i spisesalen. Mens vi selvfølgelig drak mere kaffe.
Jeg bor på et enkeltværelse, som faktisk er større end mit værelse derhjemme, på en gang med 8 andre, som man ordner praktiske opgaver som rengøring og køkkenarbejde sammen med.
Idag var der fagvalg, så jeg har valgt foto, maleri, tegning, teater og rytmisk kor. Som det kan ses, fokuserer jeg på det kreative, som blev forsømt lidt på Europaskolen, og jeg glæder mig til at komme igang med fagene i næste uge
Kort udgave: Jeg hygger mig og har det dejligt!
Take care
Julie- Number of posts : 91
Registration date : 2006-07-23
Re: Grundtvigs Højskole
Det lyder sku' super fedt!
BILLEDER! (har jeg ikke sagt det før... )
Godt du hygger dig
BILLEDER! (har jeg ikke sagt det før... )
Godt du hygger dig
Ham der underviser i foto (og har rendt rundt og taget fotos nærmest siden vi ankom!) sagde noget om, at der ville blive lavet en side med alle de fotos han render og tager... skal nok sige til når jeg kender linket
rytme??
Christine- Number of posts : 93
Tilbage i Luxembourg? : 1. juli 2007
Registration date : 2006-07-24
Nu skal I ikke være frække! Kan godt være jeg ikke har så meget rytme, men synge kan jeg da nogenlunde, nå! De fleste folk her er mere eller mindre tonedøve, så det skal nok blive underholdende. Har lige haft foto for første gang, læreren er billedredaktør på Ekstrabladet og minder mest af alt om en glad lille dreng... han elsker det han laver, og det smitter af på hele holdet. Skal nok blive rigtig godt!
Det lyder som om du har det fedt!! Gläder mig ogsä til at komme pä höjskole!! Har snakket med en dansker som har gäet pä den samme höjskole, men med andre fag!! Hun sagde at der var fest konstant...Häber du fä festet igennem..
K- Number of posts : 30
Hey Blondie!
Det lyder rigtig fedt alt sammen - men pas nu på med al den kaffe, dine tænder bliver gule og dit blodtryk stiger! Forstår godt, at du har satset på de kreative fag, det har vi virkelig ikke haft meget af de sidste par år.. Det skal også blive spændende at se, om jeg kan finde ud af at lave smykker næste måned...uuuuuh!
Det lyder rigtig fedt alt sammen - men pas nu på med al den kaffe, dine tænder bliver gule og dit blodtryk stiger! Forstår godt, at du har satset på de kreative fag, det har vi virkelig ikke haft meget af de sidste par år.. Det skal også blive spændende at se, om jeg kan finde ud af at lave smykker næste måned...uuuuuh!
Sabine- Number of posts : 56
Tilbage i Luxembourg? : det vides ikke..
Jeg er efterhånden oppe på 7-8 kopper om dagen... mine tænder er mørkegule når jeg er færdig til jul!
Folk her er også begyndt at kalde mig Blondie. WTF! Som om jeg er den eneste blondine på hele skolen? Hehe.
Skal ud i byen senere idag og lave en opgave vi har fået for til foto; Tag et billede af en fremmed, selvfølgelig efter at have spurgt pænt. Hvis I ikke hører mere fra mig, er jeg blevet nakket af en rocker eller noget.
- Og i lørdags var der fest. Har efterhånden lært det meste af skolen at se folk i øjnene når de skåler, for at undgå de 7 års dårlige sex. Tsk tsk, folk ved da heller ikke noget som helst heroppe!
...uh, og jeg har forresten opdateret min blog, har været lidt sløv til det. Sorry sorry!
Folk her er også begyndt at kalde mig Blondie. WTF! Som om jeg er den eneste blondine på hele skolen? Hehe.
Skal ud i byen senere idag og lave en opgave vi har fået for til foto; Tag et billede af en fremmed, selvfølgelig efter at have spurgt pænt. Hvis I ikke hører mere fra mig, er jeg blevet nakket af en rocker eller noget.
- Og i lørdags var der fest. Har efterhånden lært det meste af skolen at se folk i øjnene når de skåler, for at undgå de 7 års dårlige sex. Tsk tsk, folk ved da heller ikke noget som helst heroppe!
...uh, og jeg har forresten opdateret min blog, har været lidt sløv til det. Sorry sorry!
Højskoleånd = kaffe
Christian- Party Hoster
- Number of posts : 205
Christian wrote:Højskoleånd =kaffeSprut, Strand og Sex
Lille updatering af Christians post :p :p :p
liv = kaffe. Der bliver også hældt en hel del ned på CBS
Christine- Number of posts : 93
Tilbage i Luxembourg? : 1. juli 2007
Registration date : 2006-07-24
Julie wrote:- Og i lørdags var der fest. Har efterhånden lært det meste af skolen at se folk i øjnene når de skåler, for at undgå de 7 års dårlige sex. Tsk tsk, folk ved da heller ikke noget som helst heroppe!
Jeg ved det, jeg havde en bøvl med fyrene i fredags (der er næsten kun fyre på mit basis år)... og de er stædige, men skal nok få dem til at gøre det
Page 1 of 1