Bac 2006
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

vigigt til jer der vil have mobil abonnement

5 posters

Go down

vigigt til jer der vil have mobil abonnement Empty vigigt til jer der vil have mobil abonnement

Post by Christian Thu 17 Aug - 12:43

Jeg forsøgte mig på at få et abonnement i danmark i TDC. alt var sådan set ordnet og jeg skulle bare "vise mine papirer" ... In short: For at oprette et abonnement til mobiltelefon i danmark skal man have sine Bopælspapirer - der skal være danske - sine Sygesikringspapirer - der skal være danske - og sit cpr-nr. der skal stå på de danske sygesikringspapirer.

...

Så siger jeg: "Jeg har Luxembourgsk bopæl og jeg har en luxembourgsk sygeforsikring og jeg kender mit cpr-nr."

Sælgeren: "Jamne jeg skal altså bruge en dansk sygeforsikring for at oprette abonnementet, og cpr-nr.'et skal jeg ahve derfra som bevis."

Jeg: "Jamen, jeg har lige oprettet en visakort konto i nordea blot med mit luxembourgske id-kort og cpr-nr.'et på et stykke papir"

Sælger: "du har ik et kørekort med dit cpr-nr.?"

Jeg."Jeg har Luxembourgsk kørekort, jeg har luxembourgsk bopæl da jeg kun har midlertidig bopæl i danmark, jeg har et danskt pas hvori mit cpr-nr. ikke står fordi jeg bor i udlandet og hvis jeg opretter en dansk sygeforsikring og bruger den her er det skattebedrag fordi jeg har 2 sygeforsikringer og aldrig har betalt skat i danmark."

Sælger: "Jamen jeg skal bruge en dansk sygeforsikring"

Jeg: "Så jeg skal gøre noget ulovligt for at få abonnement til min mobil i danmark?! hvad er det for et lorteland der er med i EU og så ikke koopererer med landene i UNIONEN?"

Sælger: "tja - det går vel under det at vi vil være selvstændige"

Jeg: "okaaaay (nu iriteret stemme) - hvad med taletidskort? Det kan jeg jo så blive nødt til..."

- Og det ender med at jeg ikke køber noget fordi det faktisk er billigere for mig at ringe til luxembourg med mit luxembourgske abonnement end med et dansk taletidskort.
Christian
Christian
Party Hoster
Party Hoster

Number of posts : 205
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

vigigt til jer der vil have mobil abonnement Empty Re: vigigt til jer der vil have mobil abonnement

Post by Philippe Thu 17 Aug - 13:00

Fist i hans fjæs!

Sådan noget kan jeg bare ikke tolerer! Kommer nok til at gå det samme i møde...

Hum, snakker fransk og har dansk pas = problemer!
Philippe
Philippe
Admin

Number of posts : 386
Tilbage i Luxembourg? : 10 Oktober 2008

http://www.BlackDragonClan.eu

Back to top Go down

vigigt til jer der vil have mobil abonnement Empty Re: vigigt til jer der vil have mobil abonnement

Post by Julie Thu 17 Aug - 13:05

Puha hvor bøvlet... tak for advarslen! Skal også selv have oprettet et dansk abonnement... eller i hvert tilfælde prøve på det! Men lige nu venter jeg stadig på mit cpr-nr. ...

Julie

Number of posts : 91

Back to top Go down

Post by Louise Vink Thu 17 Aug - 13:57

Jeg har også oplevet noget bøvl hos TDC: jeg vil ind og have fastnet telefon, siger at jeg bor i danmark, har dansk sygesikringsbevis og det hele... men internet siden dur ikke fordi jeg ikke er 18...
"så kan de desværre ikke få" fastnet... "jammen, hvad skal jeg så gøre?"
"De kan få deres forældre til at skrive under på en aftale."
"Ja, men de bor i luxembourg og tager snart derned... og jeg fylder 18 om en måned... og det er dyrt at skife fra en person til en anden"
"Så kan de ikke få en fastnet aftale"

Idioter!!!! Fik et taletidskort hos tele2 Tank op... Koster 50 øre for beskeder og 1.25Kr at ringe rundt i DK... måske skulle du også få det Philippe
Louise Vink
Louise Vink

Number of posts : 262
Tilbage i Luxembourg? : Januar eller februar
Registration date : 2006-07-28

http://louisevink.spaces.msn.com

Back to top Go down

Post by Philippe Thu 17 Aug - 16:13

nok ikke et dansk tlf nr.

Men jeg finder ud af det i starten af september. Problemet er at jeg ikke gider at have en tlf med taletid, skal have abonement så jeg kan ringe til udlandet Smile
Philippe
Philippe
Admin

Back to top Go down

Post by Louise Vink Thu 17 Aug - 23:25

men det kan du jo også med Tele2's taletids kort... og man kan ringe fra udlandet til andre lande... jeg har ihvertfald rignet til Sverige mange gange!
Louise Vink
Louise Vink

Back to top Go down

Post by Philippe Fri 18 Aug - 14:46

JA!?

er det så ikke sindsygt dyrt?
Philippe
Philippe
Admin

Back to top Go down

Post by Christian Fri 18 Aug - 16:12

kun en anelse dyrere end at gøre det med dit lux abo.

derfor jeg beholdt mit.
Christian
Christian
Party Hoster
Party Hoster

Number of posts : 205

Back to top Go down

Post by Christine Fri 18 Aug - 18:14

Ta CBB mobil. Det koster 19 øre per sms og 69 øre i minuttet. Det er ejet af Sonofon, så der er dækning i hele landet.
Skal nok komme med mit nr. senere.
Btw. Intro uge(r) er vildt sjov! Glæd jer! Skal på rus tur til Fun i næste uge. Details følger...

Selvfølgelig er det stadig dyrt til udlandet, så jeg vil anbefale alle at downloade noget skype
Christine
Christine

Number of posts : 93
Tilbage i Luxembourg? : 1. juli 2007
Registration date : 2006-07-24

Back to top Go down

Post by Louise Vink Fri 18 Aug - 19:50

og skype dur? d r dog et problem når kæresten ikke har internet!!

Og det r godt din intro uge går godt Smile jeg har intro uge fra den 4. September!!

Christian, tak for emailen Smile det hjalp!
Louise Vink
Louise Vink

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics