Bac 2006
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Coming up: Tanzania

+4
Philippe
Louise Vink
Christian
Sine
8 posters

Go down

Coming up: Tanzania Empty Coming up: Tanzania

Post by Sine Tue 19 Sep - 23:15

Hej alle sammen.

Så nu er der ikke længe til Tanzania, i morgen kører vi (mine forældre og jeg) til danmark og fredag flyver jeg fra Kastrup. Så fra på fredag går der nok lidt tid til i hører fra mig igen, men skal nok finde en internet café (og sms'er får I først svar på til jul Razz) og fortælle hvordan jeg har det.
I øjeblikket står min kæmpe rygsæk klar - den er PROPPET! Og det er mig en gåde hvordan jeg nogensinde skal kunne bære den i længere end 10 min af gangen Rolling Eyes

Knus Sine

Sine

Number of posts : 60
Age : 36
Localisation : Luxembourg
Tilbage i Luxembourg? : fra den 19/12-6/1
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Christian Wed 20 Sep - 1:47

affraid

TANZANIA?!

Shocked

Fedt! Held og lykke med det! Og husk nu at passe på dig selv en gang i mellem Wink

Glæder mig til at høre om turen! Smile
Christian
Christian
Party Hoster
Party Hoster

Number of posts : 205
Age : 36
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Louise Vink Wed 20 Sep - 10:18

Nej hvor du må glæde dig!!! Håber du får det fedt dernede!!! Og kom helskindet hjem til nytår Wink
Louise Vink
Louise Vink

Number of posts : 262
Age : 35
Localisation : Aalborg C, Danmark
Tilbage i Luxembourg? : Januar eller februar
Registration date : 2006-07-28

http://louisevink.spaces.msn.com

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Philippe Wed 20 Sep - 14:32

holy shit (nej ikke en sort pave Laughing Laughing )

Held og lykke, og tage en masse billeder Smile
Philippe
Philippe
Admin

Number of posts : 386
Age : 37
Localisation : KBH
Tilbage i Luxembourg? : 10 Oktober 2008
Registration date : 2006-07-23

http://www.BlackDragonClan.eu

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Sabine Wed 20 Sep - 16:51

Hey Sinesen!

Ønsker dig en rigtig god tur! Som de andre siger: Glæder mig meget til at høre om dine bedrifter og pas nu rigtig godt på dig selv;)

Knus
Sabine
Sabine

Number of posts : 56
Age : 36
Localisation : København
Tilbage i Luxembourg? : det vides ikke..
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Josephine Wed 20 Sep - 22:58

Hej Sine alien
Jeg glæder mig rigtig meget til at høre alt om din tur, så snart du har tid til at skrive dernede fra. Held og lykke og rigtig god fornøjelse med det hele. Pas på dig selv. Og nyd det hele! Jeg sender dig en masse varme tanker... Knus Jose I love you
Josephine
Josephine

Number of posts : 16
Age : 36
Localisation : Luxembourg
Registration date : 2006-08-02

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by K Thu 21 Sep - 17:30

hej sine!
Ha en rigtig god tur!! Häber at höre fra dig!

K

Number of posts : 30
Age : 36
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Julie Sun 24 Sep - 13:39

Pas godt på dig selv, og lad nu være med at vælte med rygsækken! ;-) Kommer til at savne dig... keep us updated!

Julie

Number of posts : 91
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Sine Fri 27 Oct - 11:03

Hejsa.

Er vist paa tide at opdatere! Men det er sku svaert at naa det hele paa en internet cafe. Her er super godt! Har Laert lidt Swahili (ninasungumza vizuri kiswahili), vaeret paa en total fed og successfuld safari, boet hos masaier og efterhanden faldet godt til i den afrikanske mentalitet!
Safari er bare fedt! Ikke saa meget at sige, vi saa en masse dyr og det er vildt hvor taet man kommer paa loever, elefant osv. Saa endda en leopard, som vores guide sagde var ret sjaelden og at han ladirg havde set en ...
Masaierne var virkelig interessant! Det var som at gaa bagud i tiden. De lever som de altid har gjort! Bortset lige fra deres digitale ure! Jeg var der med 3 andre i 12 dage og fordi vi var der saa laenge kom vi virkelig ind paa livet af dem og gjorde ting med dem. Saa vi dansede torsdag aftenen med kvinderne, spiste koed med maendene (kvinder og maend spiser normalt ikke sammen), saa en kvinde flytte hjem til sin mand (hun var 19 og han var 40 ... ik saa markeligt at saa hun graed!). Det var sejt at vaere med i hverdagen hos dem, selvom det er et meget stille staaende liv! Og hygiene kan man godt glemme! Et bad var skoent efter 12 dage ....
Den afrikanske mentalitet er noget for sig selv! Der kan altid proppes flere ms ind i en fyldt minibus (dalla dalla - offentlig transport) og altid sker mindst to timer forsinket. Og tit flere dage senere uden man rigtig faar besked! I foerste uge havde vi swahili kl 9 ... men de var der aldrig foer 10 og sjaeldent foer 11 - en gang sagde hun undskyld, men hun skulle lige vaske noget toej ....
Her er super fedt! Er i byen Arusha i oejeblikket og den er rigtig cool! Nyder virkelig min tid hernede, selv nogle af eftermiddagen kan vaere lange. Heldigvis har jeg fundet sammen med to soede englaendere, en svensker og Mie (dk Smile) ...

Saa er min tid ved at vaere udloebet! Skal nok proeve at opdatere lidt mere i fremtiden!

Knus Sine

Sine

Number of posts : 60
Age : 36
Localisation : Luxembourg
Tilbage i Luxembourg? : fra den 19/12-6/1
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Louise Vink Fri 27 Oct - 13:58

Det lyder som om du oplever en masse... nogle helt nye ting... man blir helt missundelig Wink men godt du har det så godt Smile
Louise Vink
Louise Vink

Number of posts : 262
Age : 35
Localisation : Aalborg C, Danmark
Tilbage i Luxembourg? : Januar eller februar
Registration date : 2006-07-28

http://louisevink.spaces.msn.com

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Sine Tue 5 Dec - 8:19

Mambo Wazungu! (hej hvide)

Har vaeret i Dar nogle uger nu! Ved godt jeg har vaeret ekstrem daarlig til at opdatere denne side, men det er sku ik ret meget tid man har paa de der internet cafeer. Inden jeg forlod Arusha proevede jeg noget vildt fedt ... www.skydivekilimanjaro.com ... jep jeg sprang i faldskaerm! Hold da kaeft hvor er det fedt! Det skal I altsaa proeve! Var oppe i ca 9000 fods hoejde (dvs omkring 3km) og udsigten var fantanstisk. Det er slet ik saa skraemmende at hoppe ud af flyvet som jeg troede det ville vaere.
Siden da har jeg arbejdet paa en sekundaer skole og undervist i engelsk. Det var fint nok. Der var selvfoelgelig gode og daarlige dage men det var sjovt at have tid nok til at kende ens elever (jeg havde tre klasser saal omkring 70-80 elever). Vi var tre fra huset, som sammen underviste i engelsk.
Ellers er det meget strand og glade dage. I soendags (1. soendag i advent) var jeg i udendoers badeland - vist nok det stoerste i oest og central Afrika. Var super sjovt og kunne ik lade vaere md at taenke paa klasseturen! Men blev lidt solskoldet ... i december ... det er lidt svaert at komme i julestemning hernede, men det kommer med garanti lige saa snart jeg kommer til dk, hvor det vel ik er 30-40 grader og hel vildt varmt.
Glaeder mig til at vi ses til nytaar!
Knus Sine

Sine

Number of posts : 60
Age : 36
Localisation : Luxembourg
Tilbage i Luxembourg? : fra den 19/12-6/1
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Sine Sun 17 Dec - 12:49

Hejsa

Så er jeg noget til KBH - smutter videre tíl Tversted i morgen.
Hold da kæft det er koldt! Men det er sku rart at være meget mere brun end alle andre, det har jeg aldrig prøvet før. Ellers skal jeg nu bare nyde at være tilbage (til dejlig variende mad, varm bruser, toilet der skyller osv) og så skal der julehygges!
Ses til nytår!

Knus den lysebrune

Sine

Number of posts : 60
Age : 36
Localisation : Luxembourg
Tilbage i Luxembourg? : fra den 19/12-6/1
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Louise Vink Sun 17 Dec - 16:00

Weeee, det er fedt at du er så brun... og velkommen tilbage til det virkelige liv Wink
Louise Vink
Louise Vink

Number of posts : 262
Age : 35
Localisation : Aalborg C, Danmark
Tilbage i Luxembourg? : Januar eller februar
Registration date : 2006-07-28

http://louisevink.spaces.msn.com

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Sine Sun 17 Dec - 19:12

ja det er rimelig fedt, når jeg er vant til at være ret bleg, men nu må vi se hvor længe det holder

Sine

Number of posts : 60
Age : 36
Localisation : Luxembourg
Tilbage i Luxembourg? : fra den 19/12-6/1
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Sabine Sun 17 Dec - 20:21

Godt at høre, at du er vel hjemme efter den fantastiske tur;) Ses snart!
Sabine
Sabine

Number of posts : 56
Age : 36
Localisation : København
Tilbage i Luxembourg? : det vides ikke..
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Julie Mon 18 Dec - 23:29

Velkommen hjem! Kan ikke vente til vi ses! Very Happy

Julie

Number of posts : 91
Registration date : 2006-07-23

Back to top Go down

Coming up: Tanzania Empty Re: Coming up: Tanzania

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum